Black Friday η σταρ του εμπορίου!

 

Black Friday  
«Η φτήνεια τρώει τον παρά» 
Η λαϊκή αυτή ρήση επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου ημέρα που γιορτάζεται η Black Friday. 
 
Τα καταστήματα που ακολουθούν μια συνεπή εμπορική πολιτική ξεπούλησαν κυριολεκτικά αφού πολλά από αυτά από την Παρασκευή 22/11έως και 27/11(Cyber Monday) πέτυχαν περίπου πωλήσεις μισού μήνα και πλέον. Κι αυτή η περίπτωση είναι η μάλλον συντηρητική αποτίμηση των ημερών διότι πολλά καταστήματα φυσικά και ηλεκτρονικά έκαναν πωλήσεις που ξεπερνούν τις 15ήμερες επίσημες ημέρες εκπτώσεων.
Η κίνηση των ημερών δείχνει ότι οι τραβηγμένες από πλευράς ημερών περίοδοι εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν ελάχιστα σε σχέση με στοχευόμενες ημερομηνίες επί  ευκαιρία κάποιας εμπορικής ενέργειας.
Στις ΗΠΑ κυρίως οι μεγαλύτερες πωλήσεις γίνονταν κατά τη διάρκεια εορτών όπως η δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων ή η Black Friday, Cyber Monday κλπ. δίχως να λειτουργούν καθόλου επίσημες περίοδοι εκπτώσεων.
Η Black Friday είχε καθιερωθεί στις ΗΠΑ ως ημέρα εμπορικών εκπτώσεων στη δεκαετία του 1930 διότι είναι η επόμενη ημέρα από την Πέμπτη την εορτή των Ευχαριστιών  και όπως είπαμε παραπάνω στις ΗΠΑ επικρατεί η τάση εκπτώσεων την επομένη μιας μεγάλης 
εορτής. Ως Black Friday ονομάστηκε τη δεκαετία του 60.
 
H ΕΕ περιπλέκει τις πληρωμές στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε πρόσφατα νέες απαιτήσεις ασφαλέιας για τις ηλεκτρονικές πληρωμές που αποσκοπούν στην καταπολέμηση της απάτης. Πρακτικά θα είναι πιο δύσκολο για τους καταναλωτές να αγοράζουν online αλλά και για τους εμπόρους να εισπράξουν τις αντίστοιχες πληρωμές.
 
Περιττές οι νέες απαιτήσεις ασφαλείας λένε τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
 
Οι πωλήσεις στο διαδίκτυο αυξήθηκαν τα τελευταία 5 χρόνια με διπλά ψηφία. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης και της εμπειρίας των καταναλωτών.
Τα τελευταία χρόνια οι έμποροι έχουν επενδύσει σε πολυάριθμες λύσεις για την καταπολέμηση της απάτης στις ηλεκτρονικές πληρωμές ενώ παράλληλα παρέχουν πολύ καλή εμπειρία στον πελάτη. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι σαφώς ορατά, τα επίπεδα απάτης μειώθηκαν σημαντικά ενώ ο αριθμός των συναλλαγών αυξήθηκε.
Οι νέες απαιτήσεις που τίθενται σε ισχύ από το τα μέσα του 2019, δεν είναι απαραίτητες, θα εισάγουν νέα βάρη για τους εμπόρους και θα έχουν ελάχιστες επιπτώσεις στην απάτη.
 
Ο Μαουρίτς Μπρούγκινκ, Γενικός Γραμματέας της ΕΜΟΤΑ, δήλωσε ότι «το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι για την ομαλή εμπειρία του πελάτη. Τα σημερινά επίπεδα απάτης είναι πολύ χαμηλά και δεν δικαιολογούν την υποχρέωση κάθε καταναλωτή να χρησιμοποιεί τραπεζική κάρτα και αναγνώστη καρτών για την κάθε συναλλαγή»
 
Η ΕΜΟΤΑ ανησυχεί για το όριο των 30 ευρώ πάνω από το οποίο θα επιβάλλονται πολύ αυστηρά μέτρα ασφαλείας υποχρεώνοντας τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν πρόσθετα στοιχεία για την έγκριση συναλλαγών , δημιουργία κωδικών  κλπ ή να εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή εάν συμμορφώνονται με ορισμένα εξαιρετικά αυστηρά κριτήρια.
 
Η ΕΜΟΤΑ καλεί τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες θα αναγνωρίζουν και θα επιβραβεύουν τους εμπόρους που επενδύουν στα καλύτερα μέτρα ασφαλείας για την προστασία των πελατών τους.
 Επί του παρόντος η πρόταση δεν λαμβάνει υπόψη τις επιδόσεις των μεμονωμένων καταστημάτων αλλά χρησιμοποιεί συνολικά στοιχεία.
 
Χρονοδιάγραμμα
Το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ αναμένεται να ψηφίσουν την πρόταση τις επόμενες εβδομάδες.
Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν από τα μέσα του 2019.
 
Σχετικά με την ΕΜΟΤΑ
Η ΕΜΟΤΑ, the European eCommerce and Omni-Channel Trade Association είναι η φωνή των εμπόρων του ηλεκτρονικού και εξ ‘ αποστάσεως εμπορίου στην ΕΕ. Η ΕΜΟΤΑ αντιπροσωπεύει εμπόρους του ηλεκτρονικού επιχειρείν και εξ ΄ αποστάσεως σε 19 χώρες
 
ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΕΛΑΤΗ
        Ο παράγοντας που διαμορφώνει πωλήσεις και κέρδη
του Μάκη Σαββίδη 
Αντιπρόεδρος ΕΠΑΜ, Ειδικός Σύμβουλος για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Ε.Σ.Α., Υποψήφιος συνδυασμού «Επιχειρηματική Ανάπτυξη» Ε.Β.Ε.Α
 
Περισσότεροι από τους μισούς διευθυντές μεταφορικών εταιρειών στην Ευρώπη και ΗΠΑ θεωρούν ότι η εμπειρία του πελάτη είναι υπεράνω των πωλήσεων και των κερδών.
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι οι 4 στους 10 πελάτες είναι συνήθως δυσαρεστημένοι από την 
εμπειρία τους σε περιβάλλον omnichannel. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της έλλειψης ικανής τεχνολογίας στα φυσικά καταστήματα. Οι ίδιες έρευνες έδειξαν ότι αν η ΑΜΑΖΟΝ  και eBay είχαν καταστήματα λιανικής πώλησης τα ¾   των πελατών θα προτιμούσαν να ψωνίζουν σε αυτές τις εταιρείες.
 
Σήμερα με την ανάπτυξη και των κινητών συσκευών όλο και περισσότεροι πελάτες των φυσικών καταστημάτων διαπιστώνουν ότι το επίπεδο της ψηφιακής τεχνολογίας είναι πολύ χαμηλό. Συγκεκριμένα στις παραπάνω αγορές , 75% των πελατών λένε ότι μπορούν να βρουν πληροφορίες γρηγορότερα από τους εργαζόμενους των καταστημάτων ενώ το 65% των πελατών 
ισχυρίζονται ότι οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τις συσκευές των πελατών προκειμένου να τους εξυπηρετήσουν.
 
Η αγορά μέσα από τις παραπάνω παρατηρήσεις δείχνει ότι η επόμενη τεχνολογική επανάσταση στο εμπόριο θα είναι στα φυσικά καταστήματα. Οι πελάτες ορμώμενοι από το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτούν και από α φυσικά καταστήματα παρόμοια συναλλακτική εμπειρία. 
 
Στη χώρα μας όλα αυτά τα χρόνια προτρέπαμε τα φυσικά καταστήματα να μπουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο με πενιχρά τελικά αποτελέσματα. Αυτό αύριο δεν θα επαρκεί.
Το εμπόριο θα πρέπει να επενδύσει στην ψηφιακή εποχή και στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και να εκσυγχρονίσει τα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα με αντίστοιχες ψηφιακές τεχνολογίες.
 
 
 

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink