Mηνιαίο δελτίο ενημέρωσης: Τα νέα του eCommerce Φεβρουάριος 2017
  BOARD OF DIRECTORS EMOTA
 
O πρόεδρος της ΕΠΑΜ και Αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΕΜΟΤΑ κος Ι. Κουρνιώτης θα παραστεί στην ετήσια συνάντηση των μελών της ΕΜΟΤΑ και τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΜΟΤΑ στις 22 Μαρτίου στο 'Αμστερνταμ.
 
 Στις συναντήσεις αυτές θα αναπτυχθούν θέματα που άπτονται της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη καθώς και ειδικά θέματα όπως το Geoblocking, οι ηλεκτρονικές πληρωμές, η διακίνηση δεμάτων στην ΕΕ με επίκεντρο το κόστος μεταφοράς κά.
 
TRUSTONLINE
 
Συνεχίζεται  η ανάπτυξη των επιχειρήσεων που τοποθετούν το σήμα εμπιστοσύνης TRUSTONLINE στο κατάστημά τους.
 
Δείτε πως μπορείτε να το αποκτήστε ΕΔΩ
 
ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ  ένα ΔΙΕΘΝΕΣ TRUSTMARK
ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ το ΕΜΟΤΑ/TRUSTONLINE
 
Λιανικές Πωλήσεις
 
Πολυκαναλική Πώληση, Ενοποιημένη Εξυπηρέτηση
 
 Έχουν ειπωθεί πολλά για την ανάγκη οι λιανοπωλητές να αξιοποιήσουν όλα τα κανάλια πωλήσεων. Ειδικότερα κοντά στο φυσικό κατάστημα πρέπει να αναπτυχθεί και το online και το mobile.
Τελευταία στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές έχει παρατηρηθεί ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων και εξυπηρέτησης . Στη Μεγάλη Βρετανία το 70% των καταναλωτών χρησιμοποιούν φυσικά καταστήματα και κινητές συσκευές. Οι πελάτες  αυτοί διαθέτουν χρόνο να ενημερωθούν για προϊόντα και να συγκρίνουν τιμές και αξίες προϊόντων για την βέλτιστη αγορά. Απαιτούν  με ένα κλικ να παραγγείλουν, να παραλάβουν σε ένα κατάστημα ή να τους αποσταλεί το προϊόν στο σπίτι. 

 Στην Ελλάδα, έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου το 2016 έδειξε  ότι για το 1/3 των αγορών από ένα φυσικό κατάστημα ο πελάτης έχει ερευνήσει κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα. Αντιστρόφως το 16% των αγοραστών από ηλεκτρονικό κατάστημα έχουν ψάξει τα προϊόντα σε φυσικό κατάστημα.
 
Οι  έμποροι πρέπει να πωλούν τα προϊόντα τους σε περισσότερα του ενός καναλιών για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Η ιδέα της εξάρτησης μόνον από το online κανάλι δεν ισχύει πια.  Σήμερα για να ενισχυθούν οι πωλήσεις πρέπει όχι μόνο να επενδύσουμε στο online αλλά και στο mobile το οποίο αυξάνει με ταχείς ρυθμούς με την ανάπτυξη των έξυπνων κινητών. Τα έξυπνα κινητά όχι μόνο δημιουργούν ιντερνετικές πωλήσεις αλλά αποτελούν και ανάγκη για τα φυσικά καταστήματα αφού συνδέονται με αυτά πλήθος εφαρμογών που βοηθούν τον πελάτη να έχει μια σωστή αγοραστική εμπειρία.
 
Το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια ήταν το αντίπαλο δέος των φυσικών καταστημάτων. Σήμερα στην Ευρώπη αυτό έχει παύσει να ισχύει και φαίνεται η τάση τα δυο αυτά είδη καταστημάτων  να ενώνονται σε ένα, με προορισμό την βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης του πελάτη. Αυτή η τάση δεν θα αργήσει να ισχύει και στη χώρα μας και είναι σημαντικό να προετοιμαστούμε για την πολυκαναλική πώληση με ενοποιημένη εξυπηρέτηση ή όπως αλλιώς λέγεται, για την εποχή του omnichannel.
Αυτό σημαίνει ότι παραδοσιακοί έμποροι σε online μπορούν να ωφεληθούν από την απόκτηση φυσικών καταστημάτων και το αντίθετο φυσικά καταστήματα να προσφέτουν online και mobile commerce. Πρόσφατα το Γαλλικό πολυκατάστημα Galleries Lafayette απέκτησε μια online εταιρεία που ειδικεύεται στις πωλήσεις μέσω online. Με αυτήν την αγορά το πολυκατάστημα  σκοπεύει να ενισχύσει την στρατηγική omnichannel με στόχο να επιτύχει τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών χρησιμοποιώντας ενοποιημένα στοιχεία εξυπηρέτησης από το ένα κανάλι στο άλλο. Αυτό σε τελική ανάλυση βοηθά και στη διαφοροποίηση της εξυπηρέτησης από μαζική σε στοχευόμενη ανά πελάτη. Φυσικά εμείς είμαστε αρκετά πίσω αφού παραδοσιακοί έμποροι στη χώρα δεν έχουν προσαρμοστεί ακόμη στις ιντερνετικές πωλήσεις, αλλά η τάση υπάρχει και πρέπει να το λάβουμε υπόψη.
 
 
ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ
 
   
Αντιπρόεδρος της ΕΠΑΜ, ειδικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
και διευθυντής του ομίλου επιχειρήσεων Σαββίδη
 
Πρόσφατη έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, τη χώρα με τη μεγαλύτερη αγορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, έδειξε ότι σε τρία χρόνια τα δυο τρίτα του ηλεκτρονικού εμπορίου  θα προέρχονται από κινητές συσκευές, κυρίως κινητά τηλέφωνα αφού η επίδραση του tablet φθίνει.
 
Έρευνα που στηρίζεται σε στοιχεία Google, Paypal και σε πρωτογενή στοιχεία,  δείχνει ότι έως το 2020 το 80% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων θα περιλαμβάνουν σε κάποιο στάδιο και εμπλοκή έξυπνου κινητού.
 
Παγκόσμια οι χρήστες κινητού πιάνουν το κινητό τους 150 φορές την ημέρα και επιπλέον το 40% των καταναλωτών πηγαίνουν στο site του ανταγωνιστή αν η εμπειρία στο αρχικό site που επισκέφθηκαν με το κινητό τους είναι κακή. Σε αυτήν την εξέλιξη η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας είναι πολύ πίσω από τις αγορές των ΗΠΑ και Ασίας. Οι έμποροι δεν προσαρμόζονται όσο γρήγορα απαιτεί η εξέλιξη του εμπορίου , φυσικού και online, μέσω κινητού. Αυτή η εξέλιξη αφορά και την αγορά της Ελλάδος έστω και με λίγη καθυστέρηση λόγω επιπέδου ανάπτυξης, αλλά η τάση προς τα έξυπνα κινητά σαν τις συσκευές που θα επικρατήσουν είναι από τώρα εμφανής και στη χώρα μας. 
 
Από την έρευνα των αντίστοιχων στοιχείων για την  Ελλάδα προκύπτει ότι:
• 63% των χρηστών διαδικτύου κάνουν έρευνα πριν από κάθε αγορά φυσικά ή online 
• 25% των χρηστών χρησιμοποιούν περισσότερο τα κινητά τους από ότι τον υπολογιστή ή το tablet
• 44% χρησιμοποιεί εξ’ ίσου το κινητό, υπολογιστή και tablet
• 27% χρησιμοποιεί περισσότερο τον υπολογιστή ή το tablet από το κινητό
 
Κατά τη διαδικασία αγοράς οι χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό τους:
• 44% για έμπνευση στην ανακάλυψη, ενημέρωση και υπηρεσίες
• 34% για να συγκρίνουν τιμές μεταξύ επιλογών
• 32% για αναζήτηση συμβουλών
• 32% για αγορά από φυσικό κατάστημα
 
Τα παραπάνω στοιχεία για την Ελλάδα δηλώνουν τη μεγάλη σημασία των κινητών για το φυσικό αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο η τάση είναι και θα επιταχυνθεί η αντικατάσταση του online shopping από το smartshopping. Επίσης και στα φυσικά καταστήματα τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι επενδύοντας στην εξυπηρέτηση μέσω έξυπνων κινητών υπάρχει κέρδος το οποίο μεγεθύνεται με την πάροδο του χρόνου.
Ένα σημαντικό στοιχείο που θα βοηθήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω κινητών είναι και η ταχύτητα απόκρισης. Πολλές φορές χάνεται η πώληση λόγω έλλειψης ταχύτητας στην περιήγηση και στην πληρωμή.
O Martin Bertisen της Google,  τονίζει ότι τα έξυπνα τηλέφωνα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που αλλάζει την αγορά των λιανικών πωλήσεων στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι πελάτες όλο και περισσότερο αξιοποιούν τα κινητά στην αναζήτηση πληροφοριών για αγορές καθώς και περιοχές όπου υπάρχουν καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετηθούν. Είναι ευκαιρία για τους εμπόρους να προσφέρουν τις πληροφορίες που οι πελάτες τους επιζητούν και χρήσιμα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν. Για να το επιτύχουν αυτό οι έμποροι πρέπει να δημιουργήσουν μια ενοποιημένη εξυπηρέτηση στα διάφορα κανάλια πώλησης και να εντάξουν στην καρδιά της στρατηγικής τους τα κινητά.
 
Στο άρθρο αυτό συνεισέφερε με στοιχεία και η εταιρεία, μέλος της ΕΠΑΜ, Media Cube  
 
 
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΝΕΑ
 
ePrivacy directive
 
Στις 10 Ιανουαρίου 2017 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρότασή της για την αναθεώρηση της οδηγίας ePrivacy του 2001. Η οδηγία αυτή επηρεάζει σε πολλά σημεία το ηλεκτρονικό εμπόριο και πρέπει να ξεκαθαριστεί με ποιον τρόπο θα αλληλοεπιδράσει με τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα.
 
Η θέση της ΕΠΑΜ όπως μεταφέρθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της EMOTA είναι
 
•Οι δυο οδηγίες πρέπει να μην επιδράσουν αρνητικά στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της θέσπισης επιπλέον κανόνων.
•Οι διατάξεις να απλοποιηθούν για μείωση του κόστους διαχείρισης
•Οι ιδιαίτεροι κανόνες θα πρέπει να ισχύουν σε όλα τα κράτη μέλη για την απλοποίηση της εφαρμογής τους
 
Μεταφορά δεμάτων εντός της Ε.Ε.
 
Τον Μάιο 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μια πρόταση για το θέμα των δεμάτων. Εδώ μας ενδιαφέρουν δέματα ηλεκτρονικού εμπορίου που διακινούνται διασυνοριακά. Την 1η Μαρτίου 2017 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε συνάντηση για το θέμα με κύριους συνομιλητές  ταχυδρομικές επιχειρήσεις , ενώσεις καταναλωτών και το eBay. H θέση της ΕΠΑΜ η οποία εκφράστηκε στις αρχές μέσω της ΕΜΟΤΑ είναι:
Πρέπει να ληφθούν μέτρα λόγω της επιδότησης του κόστους δεμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη, που προκαλεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαϊκών εταιρειών
Πρέπει να υπάρχει περισσότερη διαφάνεια στα κόστη μεταφοράς δεμάτων και να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός ως προς τις τιμές.
Υποστήριξη της  ‘Ένωσης   ταχυδρομικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη για δημιουργία υπηρεσιών που θα στοχεύουν το διασυνοριακό εμπόριο από απόσταση
Δημιουργία πλατφόρμας όπου θα μπορούν να συνδιαλέγονται  οι πάροχοι με τις επιχειρήσεις που πωλούν από απόσταση με στόχο οι επιχειρήσεις –χρήστες να εμπλακούν στη δημιουργία νέων προϊόντων και στάνταρ στην αγορά.
 
Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου
 
Πρόσφατη απόφαση αλλάζει τα δεδομένα στην σύγκριση τιμών μεταξύ καταστημάτων. ‘Όταν τα καταστήματα είναι διαφορετικού μεγέθους η σύγκριση τιμών μπορεί να είναι παραπλανητική. Π.χ. σύγκριση τιμών μεταξύ ενός υπερμάρκετ και ενός μικρού καταστήματος στην πόλη. Στην περίπτωση αυτή ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται ότι η σύγκριση αφορά διαφορετικής δυναμικότητας καταστήματα. Αυτή η απόφαση είναι σημαντική και για το ηλεκτρονικό εμπόριο αφού η αγορά τείνει προς τα πολυκαναλικά σχήματα.
 
eCommerce Conference
 
Στις 11/5/2017 θα διεξαχθεί το eCommerce Conference της ΕΜΟΤΑ στις Βρυξέλλες. Σε αυτό θα δώσουν το παρόν μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΕ καθώς και σημαντικοί εκπρόσωποι της Κομισσιόν του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθώς και σημαντικές επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
 
 
 
 
 
 
 

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink