Mηνιαίο δελτίο ενημέρωσης: Mάιος 2017

 8ο eCommerce Conference Bρυξέλλες 11 Μαϊου 2017

 Για 8η συνεχή χρονιά η ΕΜΟΤΑ, The European eCommerce & Omni-Channel Trade Association με την οργάνωση της FORUM EUROPE παρουσιάζει την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και Παγκόσμια. 
 
200 επαγγελματίες και μέλη των Ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων παρακολούθησαν το conference. 
 
   Την ημερίδα άνοιξε η Ευρωπαία Επίτροπος για τη δικαιοσύνη και την προστασία των καταναλωτών Βέρα Ζούροβα (Vera Jourova). Στην παρουσίαση της εξήρε την σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ενιαία αγορά και υποστήριξε πολιτικές που αφενός προσεγγίζουν το στόχο της ανάπτυξης αλλά και την πολιτική σκόπευση προς μια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία θα είναι διάφανη και με εμπλοκή της αγοράς στην εφαρμογή των κανόνων προστασίας του καταναλωτή.
 
'Aλλα ευρωπαϊκά στελέχη της επιτροπής και του κοινοβουλίου όπως η Claire Bury και ο Werner Stengg εξήγησαν ότι όπως η αγορά αναπτύσσεται, τόσο οι υπεύθυνοι νομοθέτες και οι υπεύθυνοι της εφαρμογής της νομοθεσίας χρειάζεται να ακολουθούν την αγορά. Και οι δύο εξήγησαν ότι το βλέμμα της Ευρώπης δεν είναι στην νομοθέτηση νέων μέτρων όσο στην εφαρμογή και στην ανάγκη οι κανόνες να είναι ισορροπημένοι και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αγοράς.
Το Panel για τις πλατφόρμες και την οικονομία της πληροφορίας συμπέρανε ότι παρά τη μάχη τη αγοράς μεταξύ των παικτών αυτό που θα ξεχωρίσει στην αγορά αυτή είναι η καινοτομία που θα καθορίσει και την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς . Συζητήθηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα εταιρειών που αναπτύσσονται κυρίως μέσω της καινοτομίας όπως η ΑΜΑΖΟΝ, L’OREAL Ευρώπης  κλπ. 
 
Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πληρωμές η VISA, η Quantoz,  και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παρουσίασαν  τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα των πληρωμών μέσω του καινοτομικού κέντρου πληρωμών της VISA, την λύση της αντικατάστασης των αντικαταβολών της Quantoz και των νέων ρυθμίσεων σχετικά με τις πληρωμές στο χώρο του Ευρώ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Τέλος η διακίνηση των δεμάτων του ηλεκτρονικού εμπορίου  έκλεισε την ημερίδα τονίζοντας  τη σημαντική επίδραση στο ηλεκτρονικό εμπόριο που ασκεί η φυσική διακίνηση των δεμάτων μέσα στην ΕΕ. Ειδικότερα  μια διατηρήσιμη οικονομική πρόταση ως προς το κόστος διακίνησης των δεμάτων εντός της ΕΕ είναι η βασικότερη  παράμετρος προς την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να εργαστούν διάφοροι οργανισμοί μεταφορών, οι παράγοντες του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι υπεύθυνοι
 της νομοθεσίας στην ΕΕ.
 
Ευκαιρίες διασυνοριακού εμπορίου για Ελληνικά καταστήματα.
 
Η έρευνα που διεξήχθει Οκτώβριο 2016 έδειξε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη αλλάζει γρήγορα. Επίσης έδειξε ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα στην Ευρώπη . 
 
Μερικά από τα στοιχεία της έρευνας που παρουσιάστηκε από την DPD group  στο eCommerce Conference της ΕΜΟΤΑ στις 11 Μαϊου :
 
Ευρυζωνικότητα και Πωλήσεις
 
Η εξάπλωση της ευρυζωνικότητας δεν συσχετίζεται με την ανάπτυξη των πωλήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Χώρες με χαμηλή ευρυζωνικότητα όπως η Ιταλία, Ισπανία και Ρουμανία έχουν υψηλό ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων μέσω διαδικτύου, ενώ χώρες όπως η Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο, Εσθονία και Λιθουανία έχουν χαμηλό δείκτη ανάπτυξης.
63% των αγοραστών στη Μεγάλη Βρεττανία αγοράζουν τουλάχιστον μια φορά το μήνα ενώ στην Ολλανδία με 94% ανάπτυξη ευρυζωνικότητας 44% των αγοραστών προβαίνουν σε μια αγορά μηνιαίως.
 
Όγκος Πωλήσεων
 
Οι Heavy buyers αυτοί που αγοράζουν περισσότερο αποτελούν το 40% των αγοραστών και είναι υπεύθυνοι για το 85% των πωλήσεων, ενώ οι μέτριοι αγοραστές που είναι το 6% είναι υπεύθυνοι για το 13% των πωλήσεων.
 
Τι αγοράζουν
 
-Το 48% των αγορών αφορούν Μόδα
-Το 43% των αγορών αφορούν βιβλία
-Το 40%  των αγορών αφορούν παπούτσια 
-Το 35% των αγορών αφορούν προϊόντα ομορφιάς και υγιεινής
 
Η κατάταξη αυτή ισχύει για όλες τις χώρες όπου έγινε η έρευνα
 
Τι συσκευές χρησιμοποιούν στην αγορά
 
-63% των καταναλωτών αγοράζουν από το Laptop
-53% των καταναλωτών αγοράζουν από  το Desktop
-35% των καταναλωτών αγοράζουν από το Smartphone
-24% των καταναλωτών αγοράζουν από το tablet
 
Αν και τα Desktops και Tablets  φθίνουν ως προς την χρήση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, εξακολουθούν να είναι στην πρώτη σειρά.
 
Πως πληρώνουν
 
-42% ηλεκτρονικό πορτοφόλι
-35% Visa, Master
-24% χρεωστική κάρτα
-21% τραπεζικός λογαριασμός
-13% αντικαταβολή
 
Ενώ στο γενικό πίνακα φαίνεται το ηλεκτρονικό πορτοφόλι να κερδίζει σε χρήση στην Ανατολική Ευρώπη ο επικρατών τρόπος πληρωμής είναι η αντικαταβολή.
 
Πως παραλαμβάνουν τις παραγγελίες
 
-Το 84% των καταναλωτών προτιμά να παραλαμβάνει κατ’ οίκον
-Το 31%  των καταναλωτών προτιμά να παραλάβει από τα ταχυδρομικά γραφεία ή στους σταθμούς των μεταφορικών εταιρειών
-Το 12% των καταναλωτών προτιμά να παραλάβει στο χώρο εργασίας τους
 
Διασυνοριακό εμπόριο
 
-52% των αγοραστών ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν κάνει αγορές από ξένα καταστήματα
-59% αυτών που έχουν αγοράσει από ξένο κατάστημα το έκανε για καλύτερη τιμή
-50% αυτών που αγόρασαν από ξένα sites το έκαναν διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο στην εθνική τους αγορά
 
Παρακάτω αναφέρονται οι καταναλωτές ανά χώρα που αγόρασαν κάποτε από ξένο κατάστημα.
 
-Λετονία 82%
-Λιθουανία 75%
-Πορτογαλία 81%
-Ιρλανδία  75%
-Ελβετία 79%
-Εσθονία 71%
-Κροατία 79%
-Βέλγιο 71%
-Σλοβακία 78%
-Αυστρία 70%
 
Τα προϊόντα που αγόρασαν από ξένα καταστήματα είναι :
-Μόδα 19%
-Ηλεκτρονικά 14%
-Βιβλία 10%
-Παπούτσια 9%
-Προϊόντα Ομορφιάς , Υγιεινής 8%
 
Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αγοράζουν από Ευρωπαϊκά καταστήματα. Οι μισοί σχεδόν αγοραστές από ξένα καταστήματα αναφέρουν ως αρνητικό το γεγονός ότι η αγορά από τα ξένα καταστήματα επιβαρύνεται με επιπλέον έξοδα παράδοσης και ως εκ τούτου είναι πιο δύσκολη η απόφαση αγοράς από τα ξένα καταστήματα.
 
Έλληνες και Internet
 
Έρευνα της εταιρείας Focus  του πρώτου τριμήνου 2017 έδειξε ορισμένα σημαντικά στοιχέια στη χρήση του internet για τον πληθυσμό της Ελλάδας. Τα σημαντικότερα στοιχεία της έρευνας είναι:
-81,4%  των Ελλήνων σερφάρει στο διαδίκτυο με οποιαδήποτε συχνότητα και το 70,6% καθημερινά
-Η καθημερινή χρήση internet στις ηλικίες 13-44 είναι 87,8%
-Ένας στους δύο Έλληνες επισκέπτονται τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά
-Η μέση διάρκεια χρήσης internet για κάθε μέρα που συνδέονται είναι 3 ώρες
  Στις ηλικίες 55-64 η μέση διάρκεια είναι 2 ώρες
-7 στους 10 Έλληνες είναι κάτοχοι έξυπνων συσκευών
-Το 54% του κοινού συνδέεται στο internet καθημερινά  μέσω κινητού, 9 στους 10 είναι ηλικίας 13-24 ετών
- 7 στα 10 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Internet . H πρόσβαση γίνεται κατά 65% μέσω κινητού

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink