ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO TRUSTONLINE

 ΣΗΜΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ -TRUSTMARK

Το Trustonline είναι ένα trustmark, σήμα εμπιστοσύνης,  που στόχο έχει να προσδώσει εμπιστοσύνη στις αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις ασφαλών αγορών.

Δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα της ΕΠΑΜ (Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με τις προδιαγραφές και την εποπτεία της ΕΜΟΤΑ (The European eCommerce and Omni-Channel Trade Association). Τα αναγνωρίζετε αμέσως διότι φέρουν το ελληνικό σήμα Trustonline και το ευρωπαϊκό σήμα EUROPEAN TRUSTMARK της ΕΜΟΤΑ. 

Γιατί έχει σημασία το Trustonline για εμένα, τον καταναλωτή;

Λόγω των αυστηρών κριτηρίων απόκτησης της πιστοποίησης,  η ύπαρξή του σήματος Τrustonline σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα εγγυάται υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και ασφάλεια αγορών στην Ελλάδα και διεθνώς. Ελέγχεται συνεχώς από τον οργανισμό πιστοποίησης ούτως ώστε να εξασφαλίζει στον αγοραστή υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης.

Πώς διαπιστώνετε ότι ένα site είναι ασφαλές;

Για να είναι ένα site ασφαλές  πρέπει οπωσδήποτε να τηρεί τα παρακάτω: 

1. Σωστή περιγραφή προϊόντος  

2. Εμφάνιση πλήρους εταιρικής επωνυμίας και πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση (οδό, αριθμό, πόλη, ΤΚ).

3. Εμφάνιση τηλεφώνου επικοινωνίας και ηλεκτρονικής διεύθυνσης.

4. Εμφάνιση ευκρινώς της τιμής προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και εξόδων  αποστολής.

5. Ενημέρωση διαθεσιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών.

6. Ενημέρωση για το χρόνο αποστολής της παραγγελίας.

7.  Ενημέρωση σχετικά με την πολιτική προστασίας δεδομένων.

8.  Ύπαρξη ασφαλών μεθόδων πληρωμής.

9.   Ενημέρωση του κατά το νόμο δικαιώματος αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, καθώς και τις εξαιρέσεις προϊόντων από την υπαναχώρηση.

 10.  Ενημέρωση επιστροφής των χρημάτων σε περίπτωση υπαναχώρησης.

 

Πώς μπορώ να επισημάνω πρόβλημα με κάποιο κατάστημα του δικτύου Trustonline;

Τσεκάρετε το πρόβλημα που σας απασχολεί ή αντιμετωπίσατε σε κατάστημα του δικτύου Trustonline

Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: info@enepam.gr

 

 

Δεν έλαβα την παραγγελία μου

 

Έλαβα ελαττωματικά προϊόντα

 

Η παραγγελία μου παραδόθηκε αργότερα από την συμφωνία μας

 

Το κατάστημα δεν δέχεται την επιστροφή μου

 

Η τιμή αγοράς δεν επεστράφη ολόκληρη

 

Η παραγγελία μου δεν επιβεβαιώθηκε

 

Το κατάστημα δεν απαντά στις ερωτήσεις μου

 

Δεν μπορώ να βρω στοιχεία επικοινωνίας του καταστήματος

 

Δεν βρίσκω στοιχεία για τρόπους πληρωμής στο κατάστημα

 

Το κατάστημα δεν έχει λειτουργικό τρόπο περιγραφής των προϊόντων

 

Το κατάστημα δεν προστατεύει επαρκώς τα προσωπικά μου στοιχεία

 

Η διαδικασία παραγγελίας δεν είναι εύκολη και διαφανής

 

Το κατάστημα δεν χρησιμοποιεί κωδικοποιημένη σύνδεση για πληρωμή

 

Θέλω να μιλήσω με κάποιον από εσάς. Πως γίνεται;

Απλά στείλτε μας το αίτημά σας στο email: info@enepam.gr   ή καλέστε μας στo τηλέφωνo 2112115104

 

Τι προσφέρει η Υπηρεσία Trustonline στο ηλεκτρονικό κατάστημα;

Η Υπηρεσία Trustonline προσφέρει ένα σήμα εμπιστοσύνης αναγνωρίσιμο από τους καταναλωτές, που μπορεί εύκολα και γρήγορα να επιβεβαιωθεί η εγκυρότητά του και που επισημαίνει στους δυνητικούς πελάτες ότι το συγκεκριμένο κατάστημα έχει ελεγχθεί και πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλών αγορών από απόσταση.  Εμπειρία και γνώση από στελέχη του κλάδου θα σας  παρασχεθούν προκειμένου το κατάστημά σας όχι μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται ασφαλές. Επίσης το σήμα Trustonline προσφέρεται μαζί με το σήμα EUROPEAN TRUSTMARK της ΕΜΟΤΑ προκειμένου το κατάστημά σας να έχει διεθνή αναγνώριση.

 Πώς εγγράφομαι στο Trustonline; (Πώς καταχωρώ το eshop μου;)

  Ξεκινήστε συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας στέλνοντας μας ένα μικρό μήνυμα για τα στοιχεία καταστήματος , έναρξη δραστηριότητας και αντικείμενο, ΑΦΜ, ΓΕΜΗ. 

Ποια είναι η διαδικασία/βήματα πιστοποίησης;

 Το Trustonline επεξεργάζεται τα στοιχεία που του αποστείλατε κατά την εγγραφή σας και προβαίνει στους ανάλογους ελέγχους για να διαπιστώσει την εγκυρότατά τους.

Βήματα Ελέγχου και Πιστοποίησης

Η διαδικασία πιστοποίησης έχει  σχέση με τον έλεγχο  συγκεκριμένων λειτουργιών του ηλεκτρονικού καταστήματος . Τούτο επιτυγχάνεται  με την σύγκριση των λειτουργιών  του καταστήματος με την ισχύουσα  νομοθεσία, τους κώδικες δεοντολογίας  και τις βέλτιστες πρακτικές  για τις πωλήσεις μέσω internet.

 

Για να διαπιστωθεί αν ένα  κατάστημα που αιτείται του σήματος τηρεί τα κριτήρια της πιστοποίησης γίνεται μια εμπεριστατωμένη έρευνα και εκδίδεται μια αξιολόγηση βάσει της οποίας αποφασίζεται  η απόδοση ή μη του σήματος. 

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα για να  πιστοποιηθεί πρέπει να τηρεί απαρέγκλιτα τα παρακάτω κριτήρια πιστοποίησης.

Τα κριτήρια αυτά είναι τα ακόλουθα:

 Στοιχεία Επιχείρησης

1. Εμφάνιση πλήρους εταιρικής επωνυμίας ή/ και διακριτικού τίτλου. 

2. Εμφάνιση ολοκληρωμένης ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας (οδό, αριθμό, πόλη, ΤΚ). 

3. Εμφάνιση τηλεφώνου επικοινωνίας και ηλεκτρονικής διεύθυνσης.

4. Δυνατότητα ευχερούς επικοινωνίας των καταναλωτών με το κατάστημα.

5. Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) από ΓΕΜΗ για τη δυνατότητα της επιχείρησης να διεξάγει εμπόριο από απόσταση.

 Προϊόντα, Υπηρεσίες, Τιμές 

6. Σαφής και πλήρης περιγραφή των προϊόντων ή/ και  υπηρεσιών (ύπαρξη ποιοτικών χαρακτηριστικών: υλικό, βάρος, διαστάσεις, χρώμα, περιορισμοί χρήσης, τρόποι συντήρησης, καθαρισμού κλπ).

7. Εμφάνιση ευκρινώς της τιμής, των εξόδων αποστολής και λοιπών εξόδων αν υπάρχουν.

8. Ενημέρωση διαθεσιμότητας  προϊόντων και υπηρεσιών.

9. Μη ύπαρξη ανακοινώσεων που υπόσχονται υπέρμετρα δυσανάλογα δώρα σε σχέση με την αξία του προσφερόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας.

10. Εμφάνιση πληροφοριών για εγγυήσεις και after-sales service. 

11. Απαγόρευση αγοράς προϊόντος από ανηλίκους, αν απαιτείται.

 Παραγγελία

12. Ενημέρωση για τη λήψη και το χρόνο διεκπεραίωσης της παραγγελίας.

13. Παρακολούθηση της εξέλιξης της παραγγελίας. 

14. Ο προμηθευτής παραδίδει τα αγαθά οπωσδήποτε εντός 30 ημερολογιακών ημερών από την παραγγελία.

15. Ύπαρξη ευκρινώς κουμπιού με σήμανση ΑΓΟΡΑΖΩ πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής. 

 Προσωπικά δεδομένα

16. Ενημέρωση σχετικά με την πολιτική προστασίας δεδομένων. 

17. Μη συλλογή δεδομένων που ο νόμος χαρακτηρίζει ως ευαίσθητα (πχ ηλικία, θρήσκευμα). Oτιδήποτε περισσότερο πρέπει να αναφέρεται ως προαιρετικό.

18. Ενημέρωση ότι η επιχείρηση συμβουλεύεται τουλάχιστον μία (1) φορά το μήνα τη λίστα  «no call». 

19. Ενημέρωση για πολιτική απορρήτου. Επίσης να παρέχεται μέθοδος για εξαίρεση από άμεση διαφήμιση (π.χ. μια σύνδεση unsubscribe στο διαφημιστικό e mail). 

20. Ενημέρωση σχετικά με cookies, εάν εφαρμόζονται, που αποθηκεύονται κλπ.

21. Η συναίνεση - πριν από κάθε σειρά δεσμευτικών πράξεων και σε οποιοδήποτε στάδιο συλλέγονται προσωπικές πληροφορίες- πρέπει να εκφράζεται μέσω μια αδιαμφισβήτητης και θετικής πράξης από την πλευρά του πελάτη (opt-in).

22. Προσωπικά στοιχεία πληρωμών πρέπει να γίνονται μόνο κωδικοποιημένα.

 Αποστολή-Πληρωμή 

23. Εμφάνιση ευκρινώς των εξόδων αποστολής. 

24. Εμφάνιση ευκρινώς των διαθέσιμων τρόπων/μέσων πληρωμής.

25. Εμφάνιση της ημερομηνίας παράδοσης

26. Εμφάνιση ευκρινώς επιπλέον χρεώσεων (π.χ. δασμοί, ταχυδρομικά τέλη κλπ). 

27. Υποστηρικτική βοήθεια για προβληματικές παραδόσεις (καταστροφή προϊόντος, αργοπορία ή αποτυχία στην παράδοση).

 Ακύρωση –Επιστροφή 

28. Ενημέρωση του κατά το νόμο δικαιώματος υπαναχώρησης, αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή των προϊόντων και ο τρόπος ενάσκησης του δικαιώματος αυτού*. 

29. Ενημέρωση επιστροφής των χρημάτων εντός 14 ημερών από την ειδοποίηση άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης.

30. Επιστροφή προϊόντος υπαναχώρησης με επιστροφή των εξόδων αποστολής*.

31. Ενημέρωση ότι το δικαίωμα υπαναχώρησης παύει να υφίσταται σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων (προϊόντα με προσωποποίηση, αντικείμενα που φθείρονται λόγω χρόνου, προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας κ.α.)

32. Καθορισμός από την επιχείρηση του τρόπου επιστροφής των χρημάτων στον πελάτη.

33. Επισύναψη εντύπου υπαναχώρησης με την αποστολή του προϊόντος ή με την εμφάνιση της φόρμας υπαναχώρησης στον ιστότοπο.

 Παράπονα

34. Ύπαρξη μηχανισμού παρακολούθησης παραπόνων όπου παρέχονται ευκρινείς και κατανοητοί τρόποι διαδικασιών υποβολής παραπόνων. (διεύθυνση e-mail ή/ και τηλέφωνο υπηρεσίας παραπόνων). 

35. Αναφορά ότι η ικανοποίηση των παραπόνων των καταναλωτών πρέπει να γίνεται σε εύλογο χρονικό διάστημα, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες. Σε κάθε περίπτωση όμως, η ανακοίνωση λήψης του παραπόνου από την επιχείρηση πρέπει να γίνεται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών.

36.  Ύπαρξη εναλλακτικής επίλυσης διαφορών εκ μέρους του ιστοτόπου.

 

Ποιοτικά κριτήρια

37. Οι πληροφορίες πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες σε ότι  αφορά τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.

38. Ασφαλής αποστολή προϊόντος χρησιμοποιώντας αξιόπιστους μεταφορείς. 

39. Εύκολη περιήγηση στον ιστότοπο. 

 

Βαθμολόγηση Πελατών

Εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει συμφωνήσει για την βαθμολόγησή εκ μέρους των πελατών του, τότε ένα κατάστημα μπορεί να συνεχίζει να είναι πιστοποιημένο εφόσον συγκεντρώνει κατά μέσον όρο 3 βαθμούς  στην κλίμακα των 5.

Εάν δεν τηρείτε όλες τις προδιαγραφές του Trustοnline, θα σας σταλεί αναλυτικό mail για τις διορθώσεις που πρέπει να γίνουν, διαφορετικά η εγγραφή σας έχει ολοκληρωθεί και μπορείτε, με μία ετήσια συνδρομή, να χρησιμοποιείτε το σήμα Trustοnline στο site σας.

 Χρειάζεται να ανανεώνω τη συνδρομή μου κάθε χρόνο;

Nαι, χρειάζεται. To Trustοnline παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, τα βήματα πιστοποίησης ελέγχονται  ανελλιπώς κάθε χρόνο και ενδιαμέσως προκειμένου να διαπιστωθεί η συνεχής τήρηση των κριτηρίων που έχουν τεθεί όπως επίσης  και για τυχόν απαραίτητες επικαιροποιήσεις  που οφείλονται σε αλλαγές της νομοθεσίας.

 Ποιο το κόστος της υπηρεσίας πιστοποίησης; Τι περιλαμβάνει;

Υπάρχει ένα αρχικό Set Up fee που χρεώνεται άπαξ, αξίας 50 Ευρώ. Το κόστος πιστοποίησης είναι 300 ευρώ κατά τον πρώτο χρόνο και επιπλέον 200 ευρώ η κάθε ανανέωση. Η υπηρεσία περιλαμβάνει τον έλεγχο του ηλεκτρονικού καταστήματος με βάση τα βήματα πιστοποίησης, επέμβαση και υπόδειξη διόρθωσης  εάν υπάρξει παράπονο από πελάτη, επανεξέταση αν κριθεί αναγκαίο.

 Επιπλέον δίνεται δυνατότητα βαθμολόγησης τους καταστήματός σας από τους πελάτες σας (που εμφανίζεται κατόπιν συνεννόησης).

 Έχω παραπάνω από ένα eshop. Μπορώ να τα πιστοποιήσω όλα;

Μπορείτε και πρέπει να τα πιστοποιήσετε όλα. Το κόστος για κάθε δεύτερο κατάστημα που έχει το ίδιο ΑΦΜ με το πρώτο είναι 200 ευρώ και για κάθε τρίτο 150 ευρώ . Οι ανανεώσεις για όλα τα καταστήματα είναι 200 ευρώ. 

 Επιπλέον των τριών καταστήματα της ίδιας επιχείρησης δεν χρεώνονται κόστος πιστοποίησης ή ανανέωσης.

Newsletter

Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε τα νέα μας στο e-mail σας


toplink